SÓC RAMBLISTA D'HONOR


La Rambla és generosa, tothom hi cap i tothom s'hi sent a gust. Del més bo al més dolent, del més famós al més desconegut, del més ric al més pobre, del més guapu al més lleig tots tenen el seu raconet a la via més popular de la ciutat.
La generositat de la Rambla es mostra especialment quan es celebra la seva Festa Major. Pels volts del 7 d'octubre, dia de la Mare de Déu del Roser, patrona de la Rambla, la principal artèria de la ciutat es guarneix amb les seves millors gales. La Rambla bull al celebrar-se una de les seves principals diades.
Entre els actes de la festa destaca el nomenament de Ramblista d'Honor, lliurat per primer cop el 1962, quan ho va rebre els aleshores l'alcalde Porcioles. Des d'aquell any, són molts els que han rebut aquest títol i la llista és llarga. Entre ells hi sóc jo. Sóc ramblista d'honor des de l'any 1977, quan només tenia 11 anyets. Vaig ser un ramblista d'honor precoç però hi ha qui em va guanyar i el va rebre amb poques hores de vida. El meu no és un guardó a títol particular, aquell any ho vam ser tots els ciutadans de Barcelona. Estic molt content i voldria agrair a l'Associació d'Amics, Veïns i Comerciants aquest honor i la responsabilitat que comporta.